Gå direkt till innehåll Gå direkt till meny

Att göra tjänstepension enkelt

Med användarens behov i fokus skapades nya alecta.se. En responsiv webbplats där Alectas duktiga medarbetare kan guida användaren och samtidigt ge ett personligt bemötande och möjlighet till en interaktiv dialog mellan kunden och Alecta. En personlig guide till en bättre tjänstepension!

AlectaAlecta

Effektkarta, strategi och mätbara mål

Tillsammans med Alectas projektgrupp och mycket statistik kartlade vi den gamla webbplatsens innehåll. Vi gick igenom kundresor och benade ut användarbehov med hjälp av intervjuer med Alectas pensionsexperter, samt med några av de över två miljoner kunder som har sin tjänstepension i Alecta. Det resulterade i en hörnsten för projektet: en effektkarta med strategi, vision, mätbara mål och prioriterade behov för olika användare.

Datadriven optimering och en iterativ process för ständig förbättring

Efter lansering har arbetet med analog och datadriven optimering tagit vid. Samtidigt påbörjar vi tillsammans med Alecta resan att ta fram Sveriges bästa “Mina sidor” och ta ytterligare ett steg mot en komplett digital kundservice och en överraskande enkel webbplats för tjänstepension.

Abstrakt illustrationAbstrakt illustration

Undrar du något?

Jag pratar gärna med er, både om ni har funderingar kring om vi kan hjälpa er med en specifik utmaning eller om ni bara vill ha en förutsättningslös diskussion kring era behov.

Fredrik LundinFredrik Lundin

Fredrik Lundin

Designchef

Vill du att vi hör av oss?

Please fill out