Gå direkt till innehåll Gå direkt till meny

Från idé till lösning – nytt samarbete mellan DB Schenker och Decerno

Vi på Decerno är glada att vi har fått DB Schenker som ny kund. DB Schenker önskade förbättra orderdata för sina system i syfte att förenkla och förbättra både kundupplevelse och interna processer.

I ett första steg har vi byggt en POC (Prof Of Concept) som tar emot orderdata, processar orders i syfte att förbättra inkommande data och vid behov få datan korrigerad/förbättrad innan orderdatan skickas vidare till övriga system hos DB Schenker.

POCen blev mycket lyckad och nu pågår arbetet att bygga skarpa applikationen.

Projektet genomförs i tätt samarbete mellan DB Schenker och Decerno, och målet med applikationen är ett minskat klimatavtryck, sparad tid och nöjdare kunder. DB Schenker har utöver målet med minskat klimatavtryck även sikte på att spara intern tid som tidigare behövts för att förbättra data manuellt, och kan nu fokusera ännu mer på att utveckla sin affär och sin kundresa.

Är du nyfiken och vill veta mer? Jag diskuterar gärna era utmaningar för att se om det är något som Decerno kan hjälpa er med.

Carl ÖdmanCarl Ödman

Carl Ödman

Kundansvarig

Vill du att vi hör av oss?

Please fill out